pezeshkB

مطالب آموزشی پزشکی

pezeshkB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱- دراز کشیدن در بستر باعث درد بیشتر و طولانی تر شدن روند زایمان می شود. بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد خانم هایی که در هنگام زایمان در وضعیت راست قامت قرار گرفته بودند از مسکن ها، اپیدورال و داروهای القا کننده زایمان کمتر بهره بردند. پس دریافتیم که ایستادن به زایمان کمک میکند. فشار سر جنین به دهانه رحم باعث گشاد شدن آن می شود. ایستادن، زانو زدن و چمباتمه زدن باعث کاهش درد می شود. حرکت باعث گشاد شدن لگن و خروج راحت تر جنین می شود.

 

زایمان طبیعی۱

 

۲- وضعیت نامناسب نشستن روی مبل یا کانافه به لگن فشار می آورد و باعث می شود سر جنین بجای اینکه به سمت جلو متمایل شود به سمت عقب قرار گیرد. در واقع این حالت بدن مانع ورود جنین به لگن در وضعیت صحیح می شود. بنابراین توصیه می شود روی صندلی پشت صاف، توپ زایمان یا صندلی بدون پشتی بنشینید تا زانوها در وضعیت مناسبی قرار گیرد و لگن به سمت جلو متمایل شود. به این ترتیب فشار بر کمر نیز کمتر می شود.

 

زایمان طبیعی۲۳- حرکت دادن روزانه لگن به جلو و عقب می تواند به شما کمک کند. در واقع این حرکت یکی از تمریناتی است که به زایمان طبیعی راحت کمک می کند و پزشکان هم آنرا توصیه می کنند.

 

۴- هنگام استراحت یا خواب روی پهلو دراز بکشید. پشت خود بالش بگذارید و پای بالایی و زانویش را روی تشک استراحت دهید.

 

۵- از همان اوایل بارداری روزانه زمانی را برای قرارگرفتن بر روی کف دست و دو زانو اختصاص دهید و اواخر دوران بارداری برای کمک به فرزندتان برای قرارگیری در وضعیت پشت سر انجام این تمرین اهمیت بسیاری دارد. اجرای این تمرین از اوایل بارداری به این معناست که به احتمال زیاد جنین در وضعیت مناسبی قرار خواهد گرفت.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • ۹۹/۰۳/۲۴
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی