pezeshkB

مطالب آموزشی پزشکی

pezeshkB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

ورود نوزاد در لگن: اگر این اولین بارداری است، چند هفته قبل از زایمان، در قسمت لگن احساس سنگینی زیاد و کمی فشار درست زیر قفسه سینه احساس می شود.

انقباضات زیاد Braxton Hicks: انقباضات زیاد و مکرر Braxton Hicks می تواند یکی از نشانه های قبل از زایمان باشد ، و در طول آن دهانه سرویکس و بدن را برای زایمان هماهنگ می شود. بعضی از خانم ها در طول دوران قاعدگی گرفتگی عضله را تجربه کردند. بعضی وقتها همچنین با نزدیک شدن زمان زایمان، انقباضات Braxton Hicks درد ناک شده و هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه مجدد آغاز می شود این نوع انقباضات به خانم باردار می فهماند که زایمان واقعی فرا رسیده است. اما اگر انقباضات طولانی تر و قوی تر نشود و به علت اتساع تدریجی دهانه رحم ، فاصله انقباضات به یکدیگر نزدیکتر نشود بنابراین احساس شما در خصوص فرا رسیدن زمان زایمان اشتباه است.

تغییرات دهانه رحم: در روزها و هفته های قبل از زایمان، در پیوند بافت دهانه رحم تغییراتی رخ می دهد. انقباضات Braxton Hicks ممکن است فعالیتهای مقدماتی انجام دهد که کمی باعث نازک شدن و شاید باز شدن دهانه رحم شود. ( اگر این زایمان اول شما نباشد، بسیار احتمال دارد که سرویکس به اندازه ۱ یا حتی ۲ سانتی متر قبل از اینکه زایمان شروع شود باز می شود. اما به خاطر داشته باشید حتی در هفته ۴۰ در اولین بارداری، باز شدن دهانه رحم به اندازه ۱ سانتی متر حتما دلیل بر زایمان زودهنگام و قریب الوقوع نیست)

هنگامیکه زمان زایمان نزدیک است، متخصص یا ماما، دهانه رحم را معاینه می کند تا مطمئن شود که دهانه رحم تغییرات خود را آغاز کرده است.

 

خارج شدن ترشحات مخاط یا لکه های خونابه ای از خانم باردار: همانطور که زمان زایمان نزدیکتر می شود ، اتساع دهانه رحم به آرامی شروع می شود و ممکن است خانم باردار متوجه خارج شدن ترشحات مخاطی یا خونابه ای از خود شود (مقدار کمی مخاط های غلیظ که در طول ۹ ماه بارداری کانال سرویکس را مسدود کرده اند) . پلاگ های مخاطی ممکن است به شکل توده ای مانند یا در اثر افزایش ترشحات واژنی پس از چندین روز خارج شوند . رنگ ماده مخاطی ممکن است ترکیبی از قهوه ای، صورتی و حتی خونابه ای باشد که مختص به دوران بارداری است. نزدیکی و معاینات واژنی می تواند باعث تحریک ماده مخاطی و علت ترشحات خونابه ای باشد.

 

پاره شدن کیسه آب: زمانیکه کیسه مایع آمنیوتیک که نوزاد را در بر گرفته است، پاره شود، مایع از واژن خارج می شود. مقدار این مایع ممکن است کم یا خیلی زیاد باشد به هرحال خانم باردار باید هر چه سریعتر با پزشک خود تماس بگیرد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید.....

  • ۹۹/۰۳/۲۴
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی