pezeshkB

مطالب آموزشی پزشکی

pezeshkB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

پوستی روشن

1- مالیدن آبلیمو روی پوست با پنبه

بسیاری از پزشکان علم پوست و زیبایی معتقدند که آبلیمو می تواند اثرات روشن کننده روی پوست داشته باشد. برای این کار یک لیمو را بردارید و نصف کنید. آب آن را بگیرید. با استفاده از پنبه آن را روی پوست خود بمالید. حدود 15 تا 20 دقیقه صبر کنید سپس محل مورد نظر را با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. در هفته 2 تا 3 بار این کار را تکرار کنید.

 

می توانید آبلیمو را برای صورت، گردن یا هرجایی از بدن که می خواهید سفید شود، استفاده کنید. حواستان باشد آبلیمو به داخل چشمتان نرود.

اگر حس می کنید که پوست شما را می سوزاند، قبل از استفاده با آب آن را رقیق کنید.

2- برای صورتتان ماسک آبلیمو بسازید

ماسک آبلیمو اجازه خواهد داد که قسمت اسیدی لیمو به آرامی به داخل منافذ نفوذ کند و به تدریج رنگ پوست را تغییر دهد. 1 قاشق غذاخوری آب لیمو، 1 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی، 1 قاشق غذاخوری آب میوه و 1 قاشق غذاخوری از خمیر شور نیشکر را در مخلوط کنید. آن را روی صورتتان بمالید و اجازه دهید 15-20 دقیقه بماند. سپس با آب گرم صورتتان را بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

ماسک ها باید 1 یا 2 بار در هفته استفاده شوند. استفاده بیش از حد از لایه بردارها موجب خشکی بیش از حد یا تحریک پوست می شود.

3- از لایه بردار لیمو استفاده کنید

یک لایه بردار پوست با استفاده از اجزای روشن کننده اسید سیتریک و همچنین لایه برداری از سلول های مرده پوست، پوست را روشن می کند. 2 قاشق غذاخوری (6/29 میلی لیتر) شکر قهوه ای، 1 تخم مرغ سفید و 1 قاشق چای خوری آب لیمو را مخلوط کنید. آن را روی پوست بمالید و با حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید. به مدت 10-15 دقیقه اجازه دهید روی پوست بماند. سپس با آب گرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

از لایه بردار فقط یک بار در هفته استفاده کنید تا از خشک شدن پوست جلوگیری شود.

لیمو حاوی اسید سیتریک است که یک آلفا هیدروکسی اسید طبیعی (AHA) است. لایه برداری با AHA ها کمک می کند تا لایه های بالای پوست از بین بروند و پوست جدیدی رشد کند.

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۲/۱۵
  • سمیرا کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی